Medlemsavgifter:

Junior: 305 kr

Senior: 405 kr

Rider du på ridskolan betalar du din medlemsavgift via fakturan du får.

Betalar du endast in din medlemsavgift gör du det till bg 289-5241. I meddelandefältet skriver du medlem och ditt namn. Du fyller sedan i dina medlemsuppgifter i blanketten GDPR & Inskrivningsavtal och mailar det till info@eriksmalaridklubb.se

Som medlem i Eriksmåla Ridklubb är du en del av vår härliga gemenskap!

Vi anordnar många roliga och intressanta aktiviteter som du som medlem har möjlighet att ta del av.

Medlemskapet ger dig även möjlighet att rösta på Årsmötet och väljas in i styrelsen eller i någon av våra sektioner.

Vill du representera Eriksmåla Ridklubb på tävling och lösa licens för oss kräver vårt Ridsportförbund att du löst medlemskap i den klubb du tävlar för.

Alla medlemmar i en förening ansluten till Svenska Ridsportförbundet omfattas av en olycksfallsförsäkring hos Folksam via sitt medlemskap. Om du råkar ut för en skada kan du anmäla den själv till Folksam. Hur du går tillväga och mer information om försäkringen kan du hitta hos Svenska Ridsportsförbundet Försäkringar.
Du hittar också all information om medlemsförsäkringen i Folksams broschyr ”Försäkringsinformation Svenska Ridsportförbundet”.

Eriksmåla Ridklubb är anslutna till Svenska Ridsportförbundet som har över 150 000 medlemmar.Tillsammans är vi starka och några av förbundets uppgifter är att företräda ridsporten gentemot myndigheter, politiker och samhälle och att leda vägen i viktiga idrottspolitiska frågor. Svenska Ridsportförbundet är en demokratisk organisation och genom Eriksmåla Ridklubb kan du vara med och påverka svensk ridsports framtid!

Som medlem i Eriksmåla Ridklubb får du tidningen Häst & Ryttare. Tidningen ingår i medlemsavgiften och kommer direkt hem i brevlådan. I den kan du läsa om allt möjligt som är av intresse för den ridintresserade