Välkommen till Ungdomssektionen!

Alla upp till 26 år som är medlemmar i klubben är en del av ungdomssektionen. Ungdomssektionen har en egen styrelse som planerar och genomför olika aktiviteter såsom ponnyridning, kalas, övernattningar, utbildningar osv. Vi som  sitter i styrelsen för US är mellan 13-26 år. Vi arbetar för att få en bra gemenskap och anda i och utanför stallet.

Nuvarande US styrelse består av;

• Louisa Karlsson, 22 år – Ordförande. Jobbar som instruktör på ERK sedan augusti 2019. Har en uppstallad häst, Rockhouse Bacardi
    • Julia Svensson, 21 år – Ekonomiansvarig. Ridit på ERK sen 2009. Har två uppstallade hästar, Milton Tail´r och Cajams Calino
    • Wilma Fransson, 20 år – Styrelserepresentant och sociala medie ansvarig. Har ridit på ERK sedan 2017. Har en uppstallad häst, Michelle Von Laasholdt
    • Alma Ojaniemi, 19 år – Ledamot. Har ridit på ERK sedan 2010. Har en egen häst hemma, Saya Juniora
    • Elsie Englén, 13 år  – Ledamot. Har ridit ERK sedan 2016. Har medryttarhästar, Dorán och Isa
    • Emma Lindblom, 15 år – Sekreterare. Har ridit på ERK sedan 2015. Rider på torsdagar och hennes favorit i stallet är Fayance
    • Colin Nightwood, 15 år – Ledamot. Har ridit på ERK 2023. Rider på torsdagar och hans favoriter i stallet är Reals och Legend Fiona

Kontakt: ungdomssektionen@eriksmalaridklubb.se

Följ US på Instagram

Ungdomssektionen har en egen Instagramsida där vi delar information och aktiviteter.

Louisa Karlsson Lapierre

Ordförande

Hej. Mitt namn är Louisa, jag sitter iår som ordförande i US. Ridit sen jag knappt kunde gå och har två hästar uppstallade på ridskolan. Jobbar som instruktör på ERK. Det bästa med US är gemenskapen och att ha hand om alla aktiviteter!

Emma Lindblom

Sekreterare

Hej! Mitt namn är Emma Lindblom och jag är 15 år gammal. Jag har ridit på klubben sedan jag var ca 7 år och rider nu i en grupp på Torsdagar. Detta är första året jag sitter med i US och jag sitter som sekreterare.
Det bästa med sektionen är all gemenskap.

Colin Nightwood

Ledamot

Hej alla! Jag heter Colin Nightwood och jag är 15år. Jag har ridit i åtta år. Och detta är första året jag är med i ungdomssektionen, och jag sitter som ledamot. Jag tycker det ska bli roligt med alla aktiviteter.

Elsie Englén

Ledamot

Hej! Jag heter Elsie Englén och fyller 13 i augusti. Jag har ridit på ERK i 7 år och rider i en grupp på torsdagar. Jag är med i Ungdomssektionen som ledamot och det är mitt första år i US. Jag har 3 medryttarhästar som heter Dorán, Lucky och isa.

Julia Svensson

Kassör

Hejsan! Mitt namn är Julia och jag är 21 år och jag har ridit på ridklubben sen jag var 7 år gammal. Sitter i position som kassör i US. Jag har två egna hästar som står uppstallade på klubben; Calle och Milton. Jag hoppas att vi kommer ha ett roligt och trevligt år tillsammans, ses i stallet!

Wilma Fransson

Ledamot

Hej! Jag heter Wilma Fransson och jag är 20 år gammal. Jag är representant för ungdomssektionen vid ridklubbens styrelsemöten samt ansvarar jag för US sociala medier.
Sedan sju år tillbaka har jag ridit på klubben. Och nu har jag även min häst Michell uppstallad på ridklubben.
Jag ser fram emot all gemenskap och att lära känna er alla! Komma gärna fram och prata med mig i stallet och jag hjälper er gärna om ni har några frågor.

Alma Ojaniemi

Ledamot

Mitt namn är Alma Ojaniemi och är 19år gammal. Jag har ridit sen jag var 6år. Och har en häst som heter Saya Juniora. Det bästa med ungdomssektionen är att hålla i roliga aktiviteter. Detta är mitt första år i ungdomssektionen. Jag sitter som ledamot.